Handelaars & Winkeliers

Paxi: een pakje van je hart

Ken je dat: je moet eigenlijk dringend een bestelling versturen, maar hebt het druk met je winkel en je klanten? Met de Paxi-app bespaar je heel wat tijd, moeite en kosten. Meld gewoon waar je pakje naartoe moet en laat het direct oppikken door iemand die toch die kant uitgaat. 

Superhandig, zonder gedoe, speciale verpakkingen, etiketten of wachttijden.

Ontdek de makkelijkste manier om bestellingen te bezorgen

Snel een pakje laten leveren bij een klant, leverancier of vriend? Meld ‘t op de Paxi-app en een bezorger die toch die kant uitgaat, pikt het pakje direct bij je op. Van deur tot deur, zonder gedoe.

Makkelijk

Van pick-up naar delivery,
in 1 rechte lijn

Goedkoop

Voordelig verzenden
vanaf € 6,99

Snel

Een bezorger die de juiste kant
opgaat, pikt je pakje direct op

Persoonlijk

Direct contact met je bezorger,
die je pakje afhaalt waar jij wil

Dáárom gebruiken deze zaakvoerders Paxi

pexels-anna-tarazevich-7299984
Ingrid Moons
Eigenares delicatessenzaak
“Een vaste klant had dringend truffelolie nodig, voor een event. Dankzij Paxi kreeg ze haar olie diezelfde avond bezorgd, rechtstreeks op locatie.”
pexels-askar-abayev-5637912
Karel Naessens
Wijnhandelaar
“In december is het altijd superdruk. Last-minute bestellingen verstuur ik dan meestal via Paxi. Ik kan dan gewoon blijven doorwerken terwijl de kistjes worden opgepikt!”
pexels-andrea-piacquadio-3768716
Thomas Geens
Bloemist

“Vorige maand had een leverancier zijn tablet in mijn winkel laten liggen. Vier uur later al bezorgde een Paxi-koerier de tablet op zijn werk!”

Aan de slag met onze hulp?

Paxi Portal​

Pakjes verzenden op grote schaal is niet altijd een eenvoudige bedoening. Soms rijzen de prijzen al gauw de pan uit bij het versturen van bepaalde artikelen. Als KMO-ondernemers ondervonden we uit de eerste hand deze problematiek en bouwen sinds 2016 aan een oplossing op maat, de Paxi Portal. Via de Paxi Portal kan je gemakkelijk excel-bestanden uploaden om grootschalige verzendingen in enkele klikken gemakkelijk EN betaalbaar te versturen. 

Wil je Paxi voor businesses direct opstarten?

Jouw persoonlijke accountmanager staat steeds voor je klaar.
Hij of zij helpt je met de opstart en volgt daarna ook al je verzendingen op.

Dáárom gebruiken deze zaakvoerders Paxi​

Bij Paxi zijn er 3 voordelige tarieven:

  • Voor een pakje dat in een rugzak past, betaal je € 6,99 of € 9,99 vanaf 10 km
  • Voor een pakket dat in een auto past, betaal je € 14,99
  • Daarnaast bespaar je ook op speciale verpakkingen of etiketten, want die heb je niet nodig.

Pakjes verzenden kost belachelijk weinig tijd! Ten eerste moet je niet kijken naar speciale verpakkingen of etiketten, je geeft ’t gewoon zó mee. Ten tweede vind je meestal razendsnel een bezorger. Dat komt omdat gebruikers een melding krijgen van pakjes in hun buurt. Zo hou jij meer tijd over om te werken in je zaak.

Bij eventuele problemen met de zending, kunnen wij dus eenvoudig en meteen contact opnemen met de bezorger en alles uitklaren. Onze persoonlijke aanpak zorgt bijgevolg dat we in dergelijke situaties eenvoudig en samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Met betrekking tot de betaling die u als verzender moet doen, vindt deze bovendien pas plaats van zodra onze systemen via de ‘pick up’-code bevestigd hebben dat er daadwerkelijk een bezorger de zending is komen ophalen.

Om winkeliers zoals jij zo goed mogelijk van dienst te zijn, lanceerden we een business platform. Op het Paxi portaal kan je je leveringsaanvragen heel eenvoudig registeren, via je kassa, tablet of computer. Je ziet ook in één oogopslag wie jouw pakje oppikt, wanneer het is afgeleverd en wie je contacteert bij vragen of problemen.

Wil je zo weinig mogelijk administratieve rompslomp? Dat treft, wij ook! Je ontvangt maandelijks een factuuroverzicht via e-mail. Binnenkort kan je je facturen ook bekijken in het ondernemersportaal.

Pakjes verzenden kost belachelijk weinig tijd! Ten eerste moet je niet kijken naar speciale verpakkingen of etiketten, je geeft ’t gewoon zó mee. Ten tweede vind je meestal razendsnel een bezorger. Dat komt omdat gebruikers een melding krijgen van pakjes in hun buurt. Zo hou jij meer tijd over om te werken in je zaak.

Heb je Paxi een aantal keer gebruikt, dan kan je je getuigenis of mening delen op onze communicatiekanalen (website, sociale media, nieuwsbrief). Zo kan je je zaak in de schijnwerpers zetten en 5000 gebruikers in één keer aanspreken.

Laat ál je pakjes bezorgen …

Kistje wijn

voor een klant

Die mantel

die een bezoeker
vergat in de winkel

Boeket bloemen

voor een collega

Bestellingen

voor je online klanten

Heb je interesse om als particulier of als professional pakjes te bezorgen voor Paxi?

Download de app op je smartphone. Zo weet je altijd of iemand een pakje wil verzenden.
Lees nog even onze spelregels en je bent helemaal klaar om je eerste pakjes te bezorgen.

Meest gestelde vragen

Betaling: Om zendingen te doen via de Paxi-applicatie is het nodig om een credit card in te geven (VISA, MasterCard). Nadien gebeurt de betaling automatisch en enkel van zodra een bezorger jouw zending weldegelijk is komen ophalen om af te leveren. Ons systeem krijgt de bevestiging via de ‘pick up’-code en dan gebeurt de betaling.

Facturatie: Nadat een bezorger jouw betreffende zending heeft afgeleverd, krijgt u hiervan bevestiging via mail. In de mails zal u bijgevolg twee documenten terugvinden: enerzijds de factuur van Hubert NV – de vennootschap achter Paxi – en anderzijds een expense note of factuur voor de prestaties van de bezorger (afhankelijk of deze een particulier is of een professioneel). Het bedrag van beide documenten vormt de som van de totale vergoeding die je betaalt voor de verzending.

Paxi wil een veilig werkings- en betalingssysteem garanderen. Met de applicatie willen wij een zo persoonlijk mogelijk platform bieden aan zowel verzenders als bezorgers. Via de verplicht in te vullen gegevens als Paxi-geregistreerde in de applicatie hebben wij een zicht op elke zending, elke verzender en elke bezorger en hun gegevens (naam, adres, telefoonnummer, bankrekening, e-mail,…).

Bij eventuele problemen met de zending, kunnen wij dus eenvoudig en meteen contact opnemen met de bezorger en alles uitklaren. Onze persoonlijke aanpak zorgt bijgevolg dat we in dergelijke situaties eenvoudig en samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Met betrekking tot de betaling die u als verzender moet doen, vindt deze bovendien pas plaats van zodra onze systemen via de ‘pick up’-code bevestigd hebben dat er daadwerkelijk een bezorger de zending is komen ophalen.

Een groot aantal zendingen één voor één op de applicatie plaatsen ter verzending kan ietwat tijdrovend zijn… Daarom zijn wij met een oplossing gekomen! Door onze excel-template volledig in te vullen en tijdig te mailen naar ons, kunnen wij deze met één enkele klik allemaal opladen in de applicatie op zoek naar bezorgers en uiteraard gelinkt aan jullie persoonlijke Paxi-account.